Nesten fremme, gikk vi innom for å fyllen tanken, og skaffe oss en håndholdt VHF, og mer gass.
Vi satte VHF-en på lading, og gikk å handlet babymat og laks i posevis, skyntet oss tilbake til båten, for eieren hadde rådet oss til å seile halvveis over Værner idag, da ville vi våkne til fantastiske omgivelser imorgen, og turen videre blir jo bare halvparten.
I tillegg fikk vi ikke løftet opp de siste broene så kjapt, vi måtte faktisk vente i nesten 2 timer før vi slapp forbi.
Trøtte som vi var, men med litt mat i magen mens vi ventet, satte vi seil. Etter 1 time, begynte vi å regne på hvor lang tid dette egentlig kom til å ta. Vi ble mer og mer bekymret, og det med grunn, for etter midnatt, fikk vi en time med nattseiling mellom de røde og blå bøyene som skulle vise vei. Og det var ikke bare bare i mørket, men Andrè gjorde en god jobb på utkikksposten på baugen.Masse flotte bilder fikk vi oss også i løpet av den lange etappen. Andrè er jo rene mesterfotografen:) Nesten fremme, måtte vi gi opp, vi kunne ikke se skjærene lenger, og klokken var blitt 01.00, så vi la oss på svai, og fikk oss noen timer med sløvn, spente på hvordan det egentlig ser ut rundt oss, når vi våkner i dagslys..:)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar