Rydde cockpiten, ta ned kalesjen, programmere kartplotteren, heise gummibåten ombord etc. , ja det er en det som skal gjøres før vi kan legge fra kai etter noen dagers pause.
Vi fikk også oppleve noe så spesielt som å kjøre over 2 advedukter!!!
Det er noe så spesielt som at elven med oss i, går over bilveien:) Ganske spesiell opplevelse det ja, å kjøre båt over biler og lastebiler. Pleier liksom å være motsatt..
I tillegg ble vi nesten nedkjørt av en av kanalbåtene. Smalt som det er, og med maksfart på 5 knop, kommer de susende imot i nesten dobbelt så stor fart. Ja, de har forkjørsrett, men det hjelper lite når vi ikke rekker å flytte oss før de er like foran oss. Men, vi slapp med skrekken...
Regner med snorkelutstyret må på etterhvert, så vi får sjekket om det er skader under skroget, men vi hadde ikke så stor fart, så jeg tror det gikk greit.
Midt i slusene på Berg, er det et lite vann, og endelig fikk vi til noen gode løsninger, som gjør at vi med 2 i båten, klarer å legge til med bugen mot kaien, og feste akter i bøye. Mye som læres på denne turen ja:)
Nå sitter vi her i solsteiken, ja, det er 23 grader i cockpiten, de som bader ved siden av sa det var 21 grader i vannet, mens vi vurderer om vi rekker innom en tur nordover til Stocholm når vi kommer ut av kanalen, eller om vi skal sette snuten sørover, til sør-Sverige.
Uansett drar vi trolig videre i morgen, like rundt svingen venter Karl Johan slusene, tror det er 9 sammenhengende sluser, før vi får noen timer på innsjøen Roxen.
Hei!
SvarSlettFikk et tips idag der en kan bruke bildekk som
fender langs skutesiden som beskyttelse,innpakket
med et eller annet.
god tur videre! :-)
Papa/sviger
Takker for tipset, vi har faktisk sett en båt med 2 bildekk tapet inn i grå maskeringstape:)
SvarSlettMen tror faktisk det er bedre med masse blåser, (vi har vel 7-8 blåser på den siden mot slusen, og 4 på den andre siden), de sklir lettere på sluseveggene og båtsiden, og så har vi også en 2"4 på 2 meter som henger 10cm over vannkanten, utenpå blåsene for å beskytte dem litt.